Cuppen

Cupping massage

Cupping is een zeer oude behandelmethode uit China en oud Arabië. Bij een cupping massage wordt gebruik gemaakt van glazen of plastic cups (bollen). Deze vorm van behandeling kan op zichzelf staan of gecombineerd met andere behandelmethode worden toegepast. De te behandelende lichaamsdeel wordt van te voren ingesmeerd met olie. De cups worden met de openkant op de huid geplaatst en doormiddel van vaccuum trekken de cups strak op de huid. De cups kunnen op een plaatsop de huid blijven staan of er kan met de cup gemasseerd worden.

Dit zet een ontgiftingsmechanisme in werking in het lichaam, stimuleer de bloedcirculatie en laat de levensenergie vrij stromen. Hierdoor wordt ook de afvoer van afvalstoffen bevorderd en activeert het immuunsysteem.

Na de behandeling kan afhankelijk van de aard en heftigheid van de klachten verkleuringen van de huid te zien zijn, dit verdwijnt na een paar dagen.

Toepassingen voor het cuppen zijn onder andere;

Het cuppen van de huid werkt onder andere bij pijn in de spieren en gewrichten, rugpijn, hoofdpijn, migraine, schouderpijn etc.

Heb je vragen, twijfel je of je een cupping behandeling kan of mag ondergaan of welke behadeling voor jou het meest geschikt is? Neem dan gerust contact met me op.